Rijk worden op het internet: kunnen Jan en Britt het ook?
Voor hetzelfde geld: woensdag 16 september om 20.40 uur
Jan Van Looveren, Britt Van Marsenille en Thomas Vanderveken duiken in Voor hetzelfde geld op woensdag 16 september de supermarkten in om na te gaan of de promoties en speciale acties ook echt voordelig zijn. Zo zijn grote hoeveelheden bijvoorbeeld niet altijd goedkoper. Volgens marketing-expert Gino Van Ossel kan je alleen geld besparen als je de prijs per eenheid vergelijkt en je dus niet laat verleiden door mooie aanbiedingen.
Thomas daagt Jan en Britt uit om rijk te worden via het internet. Want dat lijkt een fluitje van een cent te zijn: onder andere blogfenomeen Chiari Ferragni verdient aardig haar brood door te bloggen. Maar is het echt zo'n makkie om met een boeiende blog of leuke You Tube-filmpjes de euro's binnen te rijven? Jan -als "de Joeri" - en Britt wagen hun kans.
En Jan test met de allervuilste versie van zijn eigen auto uit of het duurste carwash-programma ook het beste is.
Voor hetzelfde geld: elke woensdag om 20.40 op Eén.
#voorhetzelfdegeld
- VALSE PROMOTIES IN DE SUPERMARKT
Hoe echt zijn de promoties en aanbiedingen in de grootwarenhuizen? Bespaar je echt geld of koop je vooral meer zonder erbij na te denken?
Britt gaat op onderzoek in verschillende winkels en pluist elke winkelgang na op promoties, megadeals en gratis aanbiedingen. Ze komt tot enkele verbazingwekkende ontdekkingen:
- Een grotere verpakking is meestal voordeliger dan een kleinere, maar soms ook niet!
- Een sixpack bier kost in een bepaalde winkel meer dan zes losse blikjes.
- Drie maal één liter poetsproduct komt elders goedkoper uit dan een drie-liter bus.
- Vele gratis-aanbiedingen zijn niet te controleren.
Mag dat allemaal? En hoe kan je weten welke promoties écht voordelig zijn? Marketing- expert Gino Van Ossel heeft maar één advies:
“ Volg nooit je intuïtie in de supermarkt. Vergelijk altijd de prijs per eenheid, en je zal véél geld sparen.”
- RIJK WORDEN OP HET INTERNET
Miljoenen euro’s verdienen door een blog te schrijven of door Youtube filmpjes te posten, wie droomt daar niet van? Denk maar aan het succes van onder meer blogfenomeen Chiara Ferragni die met haar modeblog zo’n 7 miljoen euro omzet per jaar draait. En de Youtube filmpjes van de 25-jarige Zweed Felix Kjellberg breken alle records met zo’n 10 miljard views.
Kan iedereen dat bereiken? Is het vooral hard werken of juist geluk hebben? Thomas daagt Jan en Britt uit om in 1 maand tijd zoveel mogelijk geld te verdienen online.
De Joeri versus de bijtjes
Jan probeert het met filmpjes op YouTube om zo via de advertenties geld te verdienen. Hij schakelt er zelfs zijn oude vriend “De Joeri” voor in: https://youtu.be/98NAw7NlYp4
Britt start een blog rond bijen en honing en hoopt daarmee zoveel mogelijk lezers en inkomsten te genereren: www.honingblog.be.
- DE CARWASH : IS DUURSTE WASPROGRAMMA HET BESTE?
De ene carwash is de andere niet- of toch? Jan gaat altijd voor het duurste pakket, in de veronderstelling dat dat het properste en beste voor de auto is.
Maar heb je die extra velgen en chassis reiniging, bodemwas of waxbeurt wel nodig? En is het de meerkost waard? Jan maakt z’n auto extra vuil en start een “diepgaand “ vergelijkend onderzoek.
Voor hetzelfde geld: elke woensdag om 20.40 op Eén.