Rijk worden op het internet: kunnen Jan en Britt het ook?

Voor hetzelfde geld: ​ woensdag 16 september om 20.40 uur

Jan Van Looveren, Britt Van Marsenille en Thomas Vanderveken duiken in Voor hetzelfde geld op woensdag 16 september de supermarkten in om na te gaan of de promoties en speciale acties ook echt voordelig zijn. Zo zijn grote hoeveelheden bijvoorbeeld niet altijd goedkoper. Volgens marketing-expert Gino Van Ossel kan je alleen geld besparen als je de prijs per eenheid vergelijkt en je dus niet laat verleiden door mooie aanbiedingen. 

Thomas daagt Jan en Britt uit om rijk te worden via het internet. Want dat lijkt een fluitje van een cent te zijn: onder andere blogfenomeen Chiari Ferragni verdient aardig haar brood door te bloggen. Maar is het echt zo'n makkie om met een boeiende blog of leuke You Tube-filmpjes de euro's binnen te rijven? Jan -als "de Joeri" - en Britt wagen hun kans.

En Jan test met de allervuilste versie van zijn eigen auto uit of het duurste carwash-programma ook het beste is. 

Voor hetzelfde geld: elke woensdag om 20.40 op Eén.

#voorhetzelfdegeld

  • VALSE PROMOTIES IN DE SUPERMARKT 

Hoe echt zijn de promoties en aanbiedingen in de grootwarenhuizen? Bespaar je echt geld of koop je vooral meer zonder erbij na te denken? 

Britt gaat op onderzoek in verschillende winkels en pluist elke winkelgang na op promoties, megadeals en gratis aanbiedingen. Ze komt tot enkele verbazingwekkende ontdekkingen:

  • Een grotere verpakking is meestal voordeliger dan een kleinere, maar soms ook niet!
  • Een sixpack bier kost in een bepaalde winkel meer dan zes losse blikjes.
  • Drie  maal één  liter poetsproduct komt elders goedkoper uit dan een drie-liter bus.
  • Vele gratis-aanbiedingen zijn niet te controleren.

Mag dat allemaal? En hoe kan je weten welke promoties écht voordelig zijn? Marketing- expert Gino Van Ossel heeft maar één advies:

 “ Volg nooit je intuïtie in de supermarkt. Vergelijk altijd de prijs per eenheid, en je zal véél geld sparen.”

  • RIJK WORDEN OP HET INTERNET  

Miljoenen euro’s verdienen door een blog te schrijven of door Youtube filmpjes te posten, wie droomt daar niet van? Denk maar aan het succes van onder meer blogfenomeen Chiara Ferragni die met haar modeblog zo’n 7 miljoen euro omzet per jaar draait. En de Youtube filmpjes van de 25-jarige Zweed Felix Kjellberg breken alle records met zo’n 10 miljard views. 

Kan iedereen dat bereiken? Is het vooral hard werken of juist geluk hebben? Thomas daagt Jan en Britt uit om in 1 maand tijd zoveel mogelijk geld te verdienen online.

De Joeri versus de bijtjes

Jan probeert het met filmpjes op YouTube om zo via de advertenties geld te verdienen. Hij schakelt er zelfs zijn oude vriend “De Joeri” voor in: https://youtu.be/98NAw7NlYp4

Britt start een blog rond bijen en honing en hoopt daarmee zoveel mogelijk lezers en inkomsten te genereren: www.honingblog.be.

  • DE CARWASH :  IS DUURSTE WASPROGRAMMA HET BESTE?

De ene carwash is de andere niet- of toch? Jan gaat altijd voor het duurste pakket, in de veronderstelling dat dat het properste en beste voor de auto is.

Maar heb je die extra velgen en chassis reiniging, bodemwas of waxbeurt wel nodig? En is het de meerkost waard? Jan maakt z’n auto extra vuil en start een “diepgaand “ vergelijkend onderzoek.  

Voor hetzelfde geld: elke woensdag om 20.40 op Eén.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over VRT 1

VRT 1 is het grootste televisienet van de VRT en het meest populaire in Vlaanderen. VRT 1 wil het publiek informeren, inspireren en verbinden. Het is er voor alle Vlamingen van jong tot oud in al hun eigenheid en verscheidenheid. VRT 1 voelt en voedt de hartslag van de Vlaamse samenleving door mediagebruikers te benaderen vanuit een nabijheid en een maatschappelijke betrokkenheid. Het zorgt ervoor dat mensen elkaar begrijpen in een wereld van versnippering. Het brengt nieuws en duiding, human interest, eigen fictie, ontspanning met maatschappelijke meerwaarde en sport.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen naar dit mailadres worden NIET beantwoord!)
Robin De Veen
robin.deveen@vrt.be

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

Neem contact op met