Tatyana Beloy is blind voor één dag

Ook in Volt op woensdag 15 oktober: onder meer de Ikea-reclametest met vier bekende koppels en huishoudelijke namaakproducten

Volt daagt op woensdag 15 oktober, de Internationale Dag van de witte stok, reporter Tatyana Beloy uit om één dag blind door te brengen.  Ze ondervindt moeilijkheden waar blinden elke dag opnieuw mee te maken krijgen en leert werken met speciale hulpmiddelen. De witte stok staat symbool voor hét hulpstuk bij uitstek voor blinden en slechtzienden om zich te verplaatsen. Maar anno 2014 bestaan er tal van andere hulpmiddelen om blinden zelfstandiger te maken: van sprekende maatbekers en weegschalen in de keuken, tot smartphone-applicaties die hen op weg helpen naar bakker of slager. Hoe vergaat het Tatyana?

En verder deze onderwerpen in Volt: vier bekende koppels proberen om een Ikea-kast in elkaar te zetten zoals de reclamespot het voorstelt, Kobe Ilsen test de app Tinder, de undercover-reporter duikt onder in de namaakbusiness van alledaagse producten en discussiestof is de mogelijke BTW-heffing op plastische chirurgie.

Volt gaat deze week dieper in op volgende onderwerpen:

  • De nieuwbakken federale regering wil 89 miljoen halen uit een BTW-heffing op ee esthetische chirurgie. Plastische chirurgen vinden dat een heel slecht idee, want waar trek je de grens: welke ingrepen belast je, en welke niet?
  • Kobe Ilsen test de app Tinder, naar verluidt dé applicatie die singles snel aan een date zou helpen. Maar hoe snel is snel?
  • Vier bekende 'koppels' doen mee aan de Ikea-reclametest: Harry en Olga, Lieven Van Gils en Kathleen Cools, Christoff en Lindsay en Sam Gooris en Kelly Pfaff. Lukt het hen om de Regissör-kast, met nieuw kliksysteem, op 5 minuten in mekaar te zetten zoals de reclame belooft?
  • In 2013 haalde de economische inspectie 625.000 namaakproducten van de Belgische markt. Opvallend: het gaat dan niet enkel over namaakversies van de typische luxeproducten maar ook gewone huishoudproducten: shampoo en waspoeder. Onze undercoverreporter komt namaakproducten op het spoor in de buurtwinkel en op de markt.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over VRT 1

VRT 1 is het grootste televisienet van de VRT en het meest populaire in Vlaanderen. VRT 1 wil het publiek informeren, inspireren en verbinden. Het is er voor alle Vlamingen van jong tot oud in al hun eigenheid en verscheidenheid. VRT 1 voelt en voedt de hartslag van de Vlaamse samenleving door mediagebruikers te benaderen vanuit een nabijheid en een maatschappelijke betrokkenheid. Het zorgt ervoor dat mensen elkaar begrijpen in een wereld van versnippering. Het brengt nieuws en duiding, human interest, eigen fictie, ontspanning met maatschappelijke meerwaarde en sport.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Robin De Veen
robin.deveen@vrt.be

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

Neem contact op met